onsdag 22. juli 2009

Ukas 1. Kapittel i Min Debutroman ”Når Villsvinet Våkner” Uke 30: 1. Kapittel - ”Musserende Dritt”

Jeg skjelver. Og blingser. Det har med rusmidler og kjærlighet (tapt/ vunnet) å gjøre, men i frykt for å støte noen velger jeg å vente med detaljer angående disse to tingene i minst et par kapitler. Frykt er i det hele tatt et nøkkelord i denne boken, om ikke annet så i hvert fall i starten. Grunnen til at jeg velger å publisere min debutroman på en blogg er like enkel som den er genial og tredelt: en blogg er et hvitt ark, jeg har en blogg og jeg ser ingen grunn til å kaste bort tid på å trykke den på papir.

Dette går tregt. Les: to første setninger pluss overstående parentes. Jeg må hente en røyk til og den ligger i synsfeltet til Bjarne Melgaards hullete mann hvis navn jeg ikke kommer på i farten (har ikke internett her), uten sammenheng forøvrig.

Klokken er 07:19, det er natt til onsdag 22. Juli 2009 og jeg har i tillegg til en sigarett – en halv flaske Snapple Mango Madness (ironisk nok, hvilket vi vil komme tilbake til) og et eksemplar av første utgave ”Blackout” fra 2003 (jeg har lært av utallige timer lesning norske blogger på grasrotnivå at alle detaljer med). Bær over med meg, som jeg pleier å si. Det kommer til å ta en stund før jeg kommer til de eventuelt gode poengene.

Jeg er kvalm og trøtt, men jeg gir ikke opp helt enda, selv om kapitlene uansett ikke kommer til å bli veldig lange. Jeg har ingen tro på lange kapitler, langt mindre mange av dem i rekkefølge AKA lange bøker. Ikke spør hvorfor, du får uansett svaret når du minst venter det.

Stave- og grammatikkontroll --> ctrl+v/ctrl+c --> editerer neste kapitteloverskrift.

1 kommentar:

/// sa...

Tært -
hilsen Isak