torsdag 23. juli 2009

Ukas 10. Kapittel i Min Debutroman ”Når Villsvinet Våkner” Uke 30: Kapittel 10 – ”Hevn og arkivering”

En viss skribent fra Atlanta, la oss kalle han 卍卍卍 卍卍卍卍 (vet det blir mye svastikaer, ”repetitivt og forutsigbart” (repetitivt og forutsigbart er det for øvrig å hate på svastikabruk) men tro meg akkurat til denne karakteren er det faktisk meget treffende), en viss skribent altså (jeg leser videre) filtrerer nyheter fra verden gjennom sitt eget utsyn på denne sistnevnte og poster dem på nettsiden sin under vignetten MY KIND OF NEWS.

På toppen nå: ”Report: Iranian Militias Marry, Rape Virgin Prisoners Before Executions”

Jeg leser, leser, leser og sier det selvsagte til Z og Estonia: ”Wow, i Iran nå – send meg lighter – i Iran nå, vaktene i fengsel, voldtar – hey, er det en Throbbing Gristle låt? – de voldtar, nei de gifter seg med jomfruer og
voldtar de dem, og henretter de dem – følger du med? nei det er ikke flere cheeseburgere – når de gifter seg med dem berettiger nemlig det at de kan voldta og henrette dem – eller, skal vi se, bla bla bla, […] raping their new "wives" and making it religiously acceptable to execute them”.

"Estonia”

Sex isn’t just friction and shallow fun. Sex is also the revenge on death. Don’t forget death. Don’t ever forget it. Yes, sex too is limited in its power. I know very well how limited. But tell me, what power is greater?

[22:30 Jeg sovner]

En drøm om en hypotetisk salviatrip. Om å bli et bordben. Om å bli et bordben på et bord som står midt i et stort kjøkken i et 1800-talls norsk borgelig hjem, et townhouse på Skarpsno. Jeg er et bordben og jeg kan høre. Familien setter seg ned til middag, jeg ser dem, hun har på seg en søyleslank hvit kjole med høytsittende livlinjer, mannsdrakten er ensfarget mørk. Jeg hører at de sender hverandre asjetter, skjenker i vin og skåler.

Debut.


Lager kaffe / Tar frem maling / I går er dø --> ctrl+c/ctrl+v --> editerer neste kapitelloverskrift

Ingen kommentarer: