mandag 9. mars 2009

Ukas Slam-dikt Uke 11: Jeg MEG & Irene

Torbjørn, Tarkovskij, Theodor, Themsen
Jeg ba ikke om solen - jeg
spurte ikke deg om du kunne tilby meg redemption.
jeg ba ikke om sol - jeg ba ikke om pistol
det er ikke min feil at livet ditt er et JÆVLA VEPSEBOL

Lebanon, Leprakon, Lidelse, Lengsel
har du ikke Arrestanten Løslates-kort
så må du i fengsel.
jeg ba ikke om rettferdighet, jeg ba ikke om hevn
Hvis du ikke evner å se skogen for bare trær
fuck påtaleunnlatelse/IMMUNITET

Caribia, Cannabinol, Calvados, ROBERT CAPA
jeg går da faen ikke på byen for å drikke
jævla Cava - jeg ba om regningen
jeg ba ikke om pisspreik angående gratismagasinet Pravda
fuck reform 94
,sammenslåingen av Aetat og Rikstrygdeverket
og fuck Agrafena Alexandrovna Svetlova aka GRUSHENKA

Ubåt, Ulysses, Usympatiske Utlendinger utenfor Ulsteinvik
det var da for helvete ikke jeg som ba deg om å komme OPP HIT
har du ikke flusa så veit du jo at det vanker ørefik
jeg har gitt nummeret ditt til Herkules, Raimer og Rustin

og nå er de på vei bort hit,
alle tre. DU BA OM DET - husker du det?
Du bare: "Kan du PLEASE sette meg + 4 på liste?"


vær så god, kalkunen er servert.
Love will tear us apart

5 kommentarer:

ukas-idiot sa...

Hvem i helvete har du skrevet dette sammen med? Det er 50% deg, men de andre 50 kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt.

Anonym sa...

det berlin baserte poesi kollektivet vince/djansen/berghain/bolkesjø/villakrokows/kjønnsby?

Thea Sofie sa...

Syns det er kult med bokstavrim eller hva det nå heter!

ukas-idiot sa...

Alliterasjon.

Anonym sa...

høydepunktene var:

- fuck reform 94
- "Du bare: ... "
- servert/apart