fredag 13. mars 2009

Ukas Intervju Uke 11: OfferTom


Mens alle dere andre koste dere og drakk cava på Blå, måtte jeg sette meg i bilen og kjøre 15 mil i ikke navngitt retning for å kausjonere ut en gammel venn jeg helst ikke vil kjenne lenger, men som jeg skylder en og annen tjeneste. Som takk for hjelpen gikk han med på å la seg intervjue. Slik gikk det ned:


1:43UkasIdiot
Hvorfor snakker jeg med deg nå?

1:44pmOfferTom
Du Snakker med meg fordi jeg tilfeldigvis, , over en periode på tre minutter ble medvirkende til et grovt og brutalt ran

1:45pmUkasIdiot
Oi, det må jeg si! Hvordan blir man egentlig medvirkende til noe slikt?

OfferTom
Et offer for tilfeldige omstendigheter.. Min rolle var å hå tiltro til den jævla kompisen min som ved enm impulshandling ranet ****** sparebank.. Dårlig kustus

1:48pmUkasIdiot
Ja, det var dårlig kustus. Hvorfor bank? Kan dere ikke selge knips og hjemmebrent som vanlige folk?

1:49pmOfferTom
Haha! Det kunne like så godt ha vært Achmeds Frukt og Grønt som måtte snakke med kniven.. Alt er i hodet til min venn, den innsatte..

Vi bare svelger

1:50pmUkasIdiot
"Vi"? Hvem er vi?

1:50pmOfferTom
Jeg og min kriminelle omgangskrets

1:50pmUkasIdiot
Og hvem er så dere. Hvordan ville du karakterisert dere selv?

1:52pmOfferTom
Stinke, fy faen som vi var falmet

1:52pmUkasIdiot
Falmet? utdyp.

1:53pmOfferTom
Vi var trøtte.. Søkte etter noe nytt.. To forvirrede ungdommer i tung rus som på en eller annen måt unnlot å kjøpe dagens pils.. Men heller siktet inn på vinningskriminalitet

1:53pmUkasIdiot
Dette høres ut som en Ambjørnsen-kriminalroman parodiert av Harald Eia. Tror du folk vil kjøpe dette?

1:54pmOfferTom
HAHA

1:55pmOfferTom
Jeg tipper en slik utarbeidet og reflektert gjengivelse av handlingsforløpet selger som faen

1:55pmUkasIdiot
Så, selve ranet. Hva gikk galt?

1:56pmOfferTom
SKÅL! Roche og dårlig planlegging fra min venns side

1:56pmUkasIdiot
Roche vil si hyppere?

1:56pmOfferTom
Det er den skumle fabrikk

så ja

Rivotril for å være nøyaktig

¨pirkete og litt snurt

1:57pmUkasIdiot
Går ikke et gammelt jungelord at hyppere og grovt ran ikke må blandes? Øl og vin blir fin, men hyppere og ran er dårlig plan?

(stillhet)

OfferTom
Enig.. Men jeg visste ikke hva jeg gjorde

Skaff meg

2:01pmUkasIdiot
Skaff deg hva?

2:02pmOfferTom
Tuller og surrer.. Ølen begynner å funke

2:02pmUkasIdiot
Hehe, er det fruktene av utbyttet du drikker nå? Hvor mye fikk dere med dere?

(stillhet)

OfferTom

100.000

2:04pmUkasIdiot
Men dere ble jo tatt?

2:04pmOfferTom
Det ble pengene også

2:04pmUkasIdiot
Hva slags våpen bruker man på en sånn en gig?

Colt? Avsagd?

2:05pmOfferTom
Kniv.. Ikke undervurder knivens makt

2:05pmUkasIdiot
Haha, kniv ER undervurdert. Hva snakker vi om juridisk sett? Hva ser du på, som de sier i The Wire?

2:06pmOfferTom
¨2 år

UkasIdiot

Can you beat the case?

2:09pmOfferTom
Det kan jeg ikke prate om

Forsiktig før dom

Men jeg er positiv

2:10pmUkasIdiot
Ja, du virker som en forsiktig herremann. Apropos herremenn, så er du spesielt veltalende for bankraner å være, hva slags lektyre anbefaler du å medbringe til et lengre opphold i fengsel?

2:11pmOfferTom
Jeg leste Sult, Halvbroren av Saabye og Gå av Tomas Espedal

2:11pmUkasIdiot
Halvbroren? Er ikke den litt cheesy?

2:12pmOfferTom
Syntes det var en treg med god bok

men

2:13pmUkasIdiot
Ja?

2:13pmOfferTom
Anbefales fanger

2:13pmUkasIdiot
Hvem identifiserer du deg mest med av Barnum Nilsen og "Jeg" i Sult?

2:14pmOfferTom
Litt av begge.. Jeg drikker som Barnum og kjenner igjen stoltheten og håpet i Sult

2:14pmUkasIdiot
HAHA

Du er stolt?

2:15pmOfferTom
Ikke nå.. Min kjære har spredd sine ben for en annen mann

Og strever med å få meg tilbake

RUs dynker ..

2:16pmUkasIdiot
Trist å høre, men vinner er noen skjøger. Hva skal man gjøre?

2:17pmOfferTom
Gass

Kun gass

zyklon b burde vært tilgjengelig på samtlige apotek

2:18pmUkasIdiot
Vanskelig å motsi det. Mens du raner banker er de fleste av oss andre opptatt av Osloprisen 2008, hva synes du om at Bloggføring ikke fikk noen pris?

2:19pmOfferTom
Har jeg ikke hørt noe om... Jeg har jo blitt berøvet min frihet

Men bloggerne gjør det stort og ærlig

2:19pmUkasIdiot
Hehe. Hvis du var kulturministeren for en dag?

2:21pmOfferTom
Satt opp et stort telt.. For å sove ute.. Lovlig

Kall det gammel norsk kultur og tradisjon.. Ein ekte vikning

2:22pmUkasIdiot
HAhAHA, når hadde du sex sist? Ikke i går i hvert fall HAHAHHahaha!

2:22pmOfferTom
Jo.. Jeg pulte min utro kjæreste av primitive behov

Vin gjør susen

2:22pmUkasIdiot
Trodde du satt inne i går.

2:22pmOfferTom
Slapp ut på formiddagen

2:23pmUkasIdiot
Du er en målbevisst ung mann, OfferTom, det må jeg virkelig si. Nå må jeg stikke og klippe meg, har blitt så baktung i luggen. Noen siste ord til allmenheten?

2:24pmOfferTom
Tilgi dem ikke, for de vet hva de har gjort

2:24pmUkasIdiot
Øverland. Heftig. Lykke til med saken, snakkes nærmere påsken.

OfferTom er frakoblet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snakke md kniven. lol

ukas-idiot sa...

Lykke til med saken!

- B