søndag 8. mars 2009

Ukas Dikt Uke 10: Tørster uten honning

Søster drikker humle fra et langt beger
og det er frossent vann i barnekrybben
som jeg ligger i og jeg ser en neger
skjære opp varmt kjøtt og røde epler
med en stor kniv og damer ler og
røyker - og det jeg vet er at Amalthea,
Amalthea kjenner ikke meg.

Alle nakker går nedover
og hvitt sukker tygger våt gris
jeg går utenfor og spør
om dere vil le av meg istedet
du spør hva jeg sier og jeg dreier
meg og kanskje deg i en sirkel i takt, tror jeg -
en lord setter ned sigaretten og ser.
ser på meg lenge - og det jeg nå ser
er at armene er for korte til å danse

Amalthea kjenner ikke meg.




Amalthea jeg vil slå deg ihjel. og jeg
kan ikke ta ett skritt lenger. for
sjeg trenger juice

jegsstrenger
juice

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er ikke juice. Det er sæd. Evt guttejuice.