mandag 3. november 2008

Ukas Veddemål Uke 45: Hor og Pene Hunder

I en opphetet diskusjon om hvorvidt min reisekompanjung Raptus Bergmann sov i enten 10 eller 14 timer om dagen, så falt vi til enighet om at han skulle trosse mine påstander ved å holde seg våken i 40 timer sammenhengende, og vips så var et nytt ukentlig konsept født her på bloggen.

Enhver attenårig hvitruss med tilhørende knuter ville fnyst og hånledd av denne utfordringen, men Raptus har verken et asketisk forhold til alkohol eller benzodiazepiner. Selv om jeg velger å tro at min gode venn har viljestyrke nok til å holde seg unna valiumsposen i to dager for å unngå å gjøre sin magre bankkonto enda mer sulten, så har han et sovehjerte som ikke tar hensyn til verken overlevelse eller å føre rasen sin videre når øyelokkene først begynner å falle ned på hans tungt nærsynte pupiller. 

Natt til den femte november (GMT +7) er tidspunktet han må holde seg våken til, og før den tid har vi to flyavganger og en hotellinnsjekking i Laos' hovedstad foran oss. Hvis Raptus får et katapleksisk anfall og sikler med øynene sine lukket på en stol i ankomsthallen på Suvarnabhumi Airport, så vinner jeg ett stykk tur-retur billett til Fillipinene eller Andaman-øygruppen utenfor India (valget er mitt). 

Hvis Raptus klarer å overvinne døsigheten som rir hans sjel etter kun tolv våketimer er det mitt ansvar å transportere oss begge til Kambodias hovedstad, for deretter å bestikke det kambodsjanske militæret til å la herr Bergmann oppfylle sitt livs drøm, å fyre av en rakettkaster mot et levende dyr (ordet på gata sier at å likvidere en ku bare koster 100$).

Deres jobb er å spå resultatet for hva som kommer til å skje. Skriv en lettfattelig kommentar om hvorvidt Raptus Bergmann vil klare å holde seg våken i førti timer. Deretter vil vi telle opp stemmene, og hvis flertallet har rett vil jeg overtale den første og beste lokale prostituterte jenta til å vise brystene sine foran kamera holdende en papplate hvis påskrift vil lyde "Jeg Er Ukas Idiot". Hvis flertallet av leserne tipper feil må dere nøye dere med en billedserie av søte Shi Tzu-hunder iført hårsløyfe og et utvalg hjerteknusende bastarder med stygg pels.

Bildebevis fra utfallet av veddemålet (enten folkelivet i Manila eller avfyring av M60 m.m.) vil bli postet en gang i fremtiden. Sett i gang-! Jeg må kle meg lommeboken og traske slukøret bort til øyas eneste Michelin-restaurant for å gjøre opp for forrige ukes tapte veddemål materialisert ved et stk 4k bahts australsk Angus-biff marinert i rosmarin som snart havner i Raptus' romlende buk (og som forhåpentligvis vil gjøre han blid og døsig).

Yours sincerely, Pekka Kronenbourg.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Nei dette var rart du. Dette tror jg neimen ikke Bjørnen Bergman er up 4-
kanskje likegreit at han ikke får oppfylt de perverse ky-skyte fantasiene, hva vet jg..

St. Sjur of Hammersmith sa...

Med bilder av maltrakterte kuer dansende på baksiden av netthinna, er jeg sikker på at han klarer det. Lykke til!

Anonym sa...

Dette klarer den krokryggede aldri.

Anonym sa...

om han sovner synes jeg du skal fyre av en rakettkaster mot ham.

Anonym sa...

Jeg tror herr Bermann overvinner dsigheten og får oppfylt sitt litt tvilsomme ønske.

ukas-idiot sa...

Jeg tør ikke å SE på en rakettkaster en gang.

ukas-idiot sa...

"Daniel Flynchiux Sydowius Djáánsnovic sa..."

Faen dette er urettferdig! Facebook lar ikke meg hete "Wernard Himmler Fritzlonius DARFURDESERVEIT" en gang, mens du får boltre deg fritt?

Anonym sa...

Det finnes vel bedre ting å finne på i Phnom, men for all del...

Ta i allefall en tur innom Heart of Darkness, Riverside og Orange Club.

ukas-idiot sa...

Alle koffeinholdige substanser er btw off limits, inkludert sentralstimulernde stoffer og kald dusj.

Anonym sa...

Et godt middel mot søvnløshet: Kalkunbrus!

Idiotto sa...

Som artikkelforfatteren påpeker er dette et veddemål de aller fleste mennesker mellom 15 og 30 år som ikke har Downs syndrom eller blitt bitt av malaria-mygg lett ville klart å gjennomføre. Nå skal jeg selvsagt ikke påstå at Bergman verken har Downs syndrom eller er blitt bitt av malaria-mygg, men sovehjertet til ungfolen fra innlandet ryktes å være særdeles glad i søvn. Det er ikke lett å kunne sette seg inn i denne situasjonen for en person som meg selv som knapt gjør noe annet enn å være våken. Valget faller nok på at Bjørnen holder seg våken de siste 19(?) timene og får kose seg med bazooka i Kambodsja.

Anonym sa...

Kul blogg azz. hvete vinner veddemålet pga overskudd med søvn den siste tiden.

ukas-idiot sa...

Dette klarer Raptus. Men et veldig interessant veddemål er det.

Mvh Kvitebjørn Kong Vlademon

ukas-idiot sa...

"ukas-idiot sa...

Dette klarer Raptus. Men et veldig interessant veddemål er det."

Just u wait, neste ukes veddemål vil sprenge alle skalaer.

Anonym sa...

«Just u wait, neste ukes veddemål vil sprenge alle skalaer.»

Er dette profetien om århundrets kollektive selveiing da en munter blogg-gjeng stimler seg rundt en søvngjenger med ladd rakettkaster i sine numne never?

ukas-idiot sa...

Med bare tre timer igjen føler jeg meg relativt McCainish.

-Kronenbourg-

Anonym sa...

Hvordan i helvete skal dere skaffe en rakettkaster?

ukas-idiot sa...

http://www.travelpod.com/travel-blog-entries/aldo80/rtw_2005/1155469560/tpod.html

Anonym sa...

The file you requested is not found.

Anonym sa...

Jeg ville i utgangspunktet trodd at han ikke klarer det, men da både jeg og Raptus er inneforstått med hva slags emosjonelle konsekvenser det får for ham hver gang han taper i noe, så tror jeg han vil putte fyrstikker i øynene og pine seg gjennom disse lange timene.

Jeg stemmer altså for at han klarer det.

ukas-idiot sa...

Google: "cow cambodia rocket launcher"

FAEN TAPTE AKKURAT EN OG EN HALV MILLION KIP PAA AT NIGGERN VANT VALGET!!!